Генералният директор на БНР Светослав Костов направи опит да отвлече вниманието от свидетелствата на журналисти от националното радио за оказван върху него натиск да свали от ефир водещата Силвия Великова, както и от безпрецедентното петчасово спиране на програма "Хоризонт" на 13 септември. Във вторник той разказа за нов опит за спиране на радиото, който бил предотвратен. Това става ден преди СЕМ да се събере, за да обсъди прекратяване на договора му заради продължаващото напрежение в радиото. Пред сайта "Дарикнюз", който е собственост на купената от братя Домусчиеви "Нова телевизия",  Костов с охота разказва за "нов опит за спиране на излъчването на БНР", който бил осуетен "своевременно от  ръководството на радиото". По думите му е трябвало да бъдат спрени три програми на БНР ("Хоризонт","Христо Ботев" и радио "София")  и то за по-дълго – от 09:00 до 17:00 часа на 4 октомври. Костов обяснява как от частната компания НУРТС, която е собственост на телекома "Виваком", уведомяват БНР за профилактика, планирана за следващия ден. Писмото обаче едва ли не било умишлено изпратено на БНР в 16:30 часа – защото до 17:00 часа е оставало съвсем малко време за отговор. По думите му причините за този "опит за спиране" са сходни с тези за замлъкването на програма "Хоризонт" на 13 септември. Това обаче далеч не е така. Тогава след проверки на прокуратурата и на КРС се разбра, че предавателите не са били спирани, а от радиото не е бил подаван сигнал към тях. По собствените му думи сега "осуетеното спиране" е щяло да бъде заради профилактика на предаватели. Приемал го като "саботаж и провокация" и новият опит за спиране на сигнала никак не е случаен. Така Костов за пореден път се опитва да се изкара жертва и то преди решението на СЕМ дали да прекрати договора му заради скандала със спирането на радиото от 13 септември. "Нова" тв като "Пик" Информация за "опита за саботаж" излезе първо в проправителствения сайт "Пик". Там дори е снимано съобщението, което уж е трябвало да се чете в ефир. Тя би трябвало да послужи като доказателство за думите на Костов, но всъщност е точно обратното. В размазания кадър  се чете, че не става дума за спиране на всички предаватели, а само на 4 - София 4, Карлово 4, София 5 и София 6. Подобна частична профилактика е практика и се извършва не само в БНР, но и в БНТ, като обществените медии трябва да съобщят предварително за спирането. Тя се извършва планово и практиката е никога да не се спират всички предаватели. От договора между НУРТС и БНР се разбира, че частната компания е тази, която предлага кога в рамките на календарната година да се правят профилактики. Заложените за тази година са били съгласувани в края на 2018 г. Станалото на 13 септември обаче е безпрецедентно – за няколко часа програма "Хоризонт" замлъкна в цялата страна, а не само част от предавателите. Пред Mediapool журналисти от БНР обясниха, че съобщение за четене в ефир не са получавали. Но в радиото се разхождал човек, вероятно от техническия екип, който предупреждавал съобщението за спирането на предавателите да не се чете. От снимката се вижда, че въпросното съобщение е изготвено от отдел "Техническа координация" на БНР..

Гласувахте: None
Всички права върху материалите от този сайт принадлежат на съответните автори. FC 2010