Централната избирателна комисия (ЦИК) демонстрира по-сериозна активност от обичайното и разгледа няколко случая с интернет сайтове, които нарушват забраната в Изборния кодекс (ИК), съобщавайки завоалирано предварителни резултати от парламентарните избори.   По време на изборния ден в неделя комисията взе решения да наложи санкции на общо седем електронни издания, сред които информационната агенция "Фокус", предпочитаната от Делян Пеевски трибуна за интервюта – "Пик", свързваните с медийната империя на кадъра на ДПС "Блиц" и "Всеки ден", както и сайтът на Николай Бареков – "BNews".   В повечето от разгледаните случаи става въпрос за класическото заобикаляне на забраната в Изборния кодекс – междинните резултати от гласуването да бъдат представяни като класации на ястия, песни, книги, метеорологични прогнози и т.н.   Основното заключение на проверяващите е, че "публикуваната информация и данни съдържат внушения за извършено допитване за резултатите от гласуването в изборите за народни представители на 5 октомври 2014 г. към определена част по партии, коалиции и независими кандидати", което е нарушение на чл. 205, ал. 5 от ИК.   В случая "Блиц" ЦИК е установила, че сайтът е публикувал статия "Метеостанция 1: Най-горещо е в Борисовград, в 7 населени места е над 4 градуса". Акт ще бъде съставен на главния редактор Никола Костадинов. Почти същата е ситуацията със сайта "Петел", който е съобщил новината "Метеорологична станция 2: Слънцето пече в 7 населени места". В този случай комисията е възложила на СДВР да установи самоличността на електронното издание.   "Банкя дърпа двойно пред Позитано - 32 към 16! Люта битка Бареково - Кунево с по 7, 9! Равенство между Сидерово и Симеоново" и "Метеорологична станция 3 отчете драстично различни температури от колегите си!", пък са заглавията на "Пик", заради които ЦИК ще наложи глоба на управителя на сайта Недялко Недялков Йорданов.   Санкция ще бъде наложена и на главния редактор на "BNews" Айсехел Руфи, като причината е класация, озаглавена "Какъв е новият символ на България". Във "Всеки ден" пък е била публикувана статия със заглавие "Най-поръчваните ястия в ресторант "България" към 15 часа", което също е прието от ЦИК, като нарушение на чл. 205, ал. 5 от Изборния кодекс. Агенция "Фокус", собственост на Красимир Узунов, пък ще бъде глобена заради новината "Руска вълна 2014" отбеляза засилен интерес на феновете на руската и украинската музика – ІІ".   Комисията се е произнесла и по сигнал на областния координатор на ГЕРБ в Бургас за незаконна агитация от сайта "Силна България", появил се покрай февруарските протести м.г. Проверката е установила, че в рубриката на сайта "Как да гласуваме на изборите" е публикувана бюлетина с отбелязан номер в подкрепа на "България без цензура".

Гласувахте: None
Всички права върху материалите от този сайт принадлежат на съответните автори. FC 2010