"България без цензура" на Николай Бареков прави най-скъпата предизборна кампания в медиите, сочат официалните данни от договорите с телевизии, радиостанции и сайтове, обобщени от сайта "Отворен парламент". На второ място с голяма разлика се намира БСП. Партията на Бареков е похарчила до този момент около 848 000 лева, което е близо 20% от всички пари, похарчена от политическите партии и коалиции за медийна реклама. На второ място е БСП – Лява България с близо 602 000 лева. Тройката се допълва от ДПС с 541 000 лева. "България без цензура" би всички по медийни разходи и на европейските избори, а на второ място отново беше БСП. Четвърти са "Атака" (331 000 лева), пети са Реформаторският блок (330 000 лева), а на шесто място е АБВ с близо 243 000 лева. Най-вероятният победител на вота ГЕРБ е на седмо място по вложени пари в медиийна реклама с 210 000 лева или четири пъти по-малко от "България без цензура". Любопитно е, че последният в тази класация - партия "Общество за нова България" - е изразходвала 95 лева. Те са вложени за реклама в сайт. Резултатите от мониторинга на "Отворен парламент" са с актуалност към 1 октомври 2014 година. Има две медии, които изцяло не изпълняват изискванията на Изборния кодекс да публикуват договори за политическа реклама и своите тарифи. Това са сайтът "Гласове" и партийният вестник на БСП "Дума". Четири вестника не са публикували договори. Три от тях са от пресгрупата на Ирена Кръстева – "Монитор", "Телеграф" и търновският вестник "Борба". Четвъртият вестник е "Старозагорски новини". При информационните сайтовете общо осем не са публикували договори. Интересно е, че сред тях е сайтът на Николай Бареков "bnews". Другите са БГНЕС, "Дир.бг", "Всеки ден", "Новини", "Уебкафе" и "Блиц". "Фокус нюз" и радио "Фокус" продължават с практиката си от евроизборите да публикуват договори с участниците в кампанията, които са в напълно нечетлив формат - снимка, която не позволява да бъдат установени сумите, за които са сключени, пишат от "Отворен парламент". От вестник "Струма" са публикували договори, в които сумите с участниците са заличени. От публикуваните до този момент договори става ясно, че бТВ e привлякла най-много средства за отразяване на кампанията – 1.071 млн. лв., следвана от Нова телевизия (734 000 лева) и БНТ (475 000 лева). Сред вестниците лидери са "Труд" и "24 часа", които общо са привлекли 318 000 лева от политическа реклама. Лидер сред радиостанциите е "Дарик" с 267 000 лева.

Гласувахте: None
Всички права върху материалите от този сайт принадлежат на съответните автори. FC 2010